Kritika redesignu: kb.cz

Komerční banka konečně před pár týdny vyhodila starý design do popelnice, a modernizovala svůj webový kabátek. Pojďme se podívat jak si předělávka vede, protože starý design byl spíše něco jako spojení se starým světem…

Jen ve srovnání se starou prezentací si vede velice dobře. Na první pohled stránka působí příjemně. Není to nějak úžasně odvedená ruční práce, když se podívám na detaily, ale ty běžné zákazníky nezajímají, důležité je jak funguje samotná prezentace. Nicméně už od prvního pohledu mi v hlavě vyvstávají otazníky, zda něco nešlo vyřešit lépe – asi největší možný problém stránek je to, že je tam dost obsahu na malé ploše. Nejsem si jistý jak moc času se věnovalo ladění obsahu jako celku, protože to je asi největší slabina, kterou bych dokázal najít.

Zatím stále hodnotím z prvních dojmů, takže zmíním co se mi úplně nezdá, nebo co si myslím že mohlo být lepší na hlavní stránce. Možnost přepínání mezi rozlišeními a rozšiřování je docela zásadní věc (verze 1280 je mnohem příjemnější), ale budu web brát podle užší verze (960 na šířku), protože koneckonců nejde o roztahovací design, ale děje se to akcí uživatele. První a nejzásadnější věcí je nedostatek místa – nebál bych se tedy některé prvky trochu roztáhnout a něco i zvětšit (nadpisy) – hlavní strana je velice úsporně řešena (posuvníkem si moc nezajezdíte), ale možná až moc. Použil bych i jednu pomocnou barvu, například světle žlutou na zvýraznění některých prvků (šedá na pozadí nestačí, naprosto se to ztratí i s nevýraznými rámečky). Například přístup do bankovnictví mi připadá o trochu důležitější než vše ostatní (autorům asi také, ale ten rámeček jako by nebyl), ale neznám statistiky, takže se možná pletu (ale nebylo příjemné, že jsem tlačítko oproti předchozímu designu, kde bylo zvýrazněné, hned neviděl).

Pak mě udivuje jakým věcem byla dána taková důležitost, například Produkty od A-Z, stránka na kterou možná lidé půjdou, ale díky provedení z ní hned zmizí. Namísto nějakého přehledu, který by už vypisoval nabídku, máme nepřátelsky koukající seznam. Dále společenská odpovědnost, to mělo být docela určitě v patičce.

Když se zanořím trochu hlouběji do stránek, tak si vedou přehledností a rozmístěním dobře – bohužel nemohu správně simulovat klienta, případně i něco víc, protože u banky mě zatím zajímaly jen poplatky a poté internetové bankovnictví. Podařilo se mi ještě vypíchnout jednu snad nedbalost, kdy v přímém bankovnictví má vnitřní nabídka (takové menu v obsahu) aktivní prvek světle šedou s bílým písmem. To opravdu jde dobře přečíst, asi zapoměli nahodit červenou. Stránkování je také trochu moc nalepené, což je dáno tím, že ho z nějakého důvod nechtěli dát přímo vlevo, nad pomocné nabídkové „všehomenu“. Asi aby se opět šetřilo místo, ale tohle už je opravdu hodně nalepené.

Teď už mi zbývá jenom rýpání – obecně je bohužel grafika obsahu tvořená ještě ve starém stylu. Tedy odporné lesklé vystínované panely s textem, tam kde žádné odlesky nemají být. Ty si schovejte na tlačítka, když to má jít stisknout, tak se dává motiv 3D vytažení. Ale i tak, ono vytažení, které je použito například u kalkulačky, vypadá otřesně. Jsem na to citlivější, ale i objektivně člověk musí říct, že to prostě nevypadá dobře. Není to jako odlesk na obrázků nějakého telefonu nebo nasvíceného notebooku, je to ošklivé a kvůli tomu se od toho dávno upustilo, svůj smysl to nalezlo maximálně na tlačítkách. Pak by se ještě hodila vlajka k jazyku pro rychlejší vizuální odlišení, 16×16 pixelů by se tam jistě vešlo.

Na závěr menší experimentování – kdybych měl stavět stránky já (zanechte veškeré naděje, vy jež vstupujete), nebál bych se dát aktuální nabídku na celou šířku místo levého sloupce (když by jich bylo víc než 4, přidaly by se šipky po stranách). Koneckonců je to to nejdůležitější na stránkách a pak by to pěkně šlo propojit se slideshow nad ní – jde přeci o to samé, takže by to bylo ještě o dost přehlednější a výraznější, a ta trocha místa, co by se obětovala, by za to stála. Takhle je totiž celá slideshow celkem zbytečných pár hvězdiček, kterým docházejí baterky (alespoň že přepínání je poměrně výrazné díky číslicím, a ne s často neviditelnými puntíky). Ale možná tomu přikládám přílišnou důležitost a prezentace pro nové a služby pro stávající zákazníky by měly být v rovnováze.

To by byly stránky v kostce tak, jak na mě působí. Mohlo to určitě být lepší a stačilo málo, hlavně se odvážit zajít trochu dál. I tak jde o poměrně solidní prezentaci, určitě jde o nadprůměr, takže si KB může na nějakou dobu oddychnout, pokud tedy něco udělají s tím obsahem a těmi hroznými vytaženími. (A jsem mimo, nebo v té nabídce „Vymáčkni se“ jsou uhry? Rozhodně je to přesně to, co si při pomyšlení na banku představím.)

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s