Webtrh zdrojem laciné reklamy?

Zatím jde jen o jednotlivce, ale možná jsme blízko hromadným pokusům o podobné zneužívání. Webtrh je nyní tak populární, že někteří podnikavci, kteří se neustále snaží něco očůrat, na něčem se povozit, případně si také přihřát polívčičku (docházejí mi synonyma), se pouštějí do propagací svých webů tou formou, že obvykle vyhlásí něco neobvyklého, například prodej svého známého webu, aby mu nakrátko výrazně zvýšili návštěvnost a dále těšili z nových lidí, kteří tak na jejich stránky přišli.

První člověk, u kterého jsem tohle viděl, je Radek Hulán (jeden český blogger, programátor a asi designér). To už je snad dva roky zpět, co se pokusil prodat svoje stránky, a nakonec se ukázalo, že šlo o taktiku, jak přitáhnout pozornost na své stránky. A zdá se, že se této věci poslední dobou neštítí čím dál víc lidí.

Z posledních významných exotů, kteří se o něco takového pokusili, musím vyjmenovat „pana Romanu“ (místnost byla smazána), který se pokusilo (pohlaví ani totožnost nezjištěna) prodat web feministky.com. Kdo tento web zná, jistě pochopí, že se v místnosti rozhořela poměrně zábavná diskuze, a na web jistě za ten den přišlo o několik tisíc lidí více. Když už začalo být jasné, že to není myšleno vůbec vážně, moderátoři paní Romanovi zhatili kšoft. (Ale ne dříve, než jsem tomu udělil pozitivní hodnocení, chtěl jsem, aby bylo na dobré cestě – interní vtípek webtrhu.)

Dále se, byť ne o podobnou věc, pokusil Petr Hejl, se svým Hejhulátorem. (Něco jako terminátor, akorát se to vrací na pole vyhledávačů.) Diskuze už je taktéž smazána, takže se o Petru Hejlovi můžete dočíst na zaručeně pravdivé exotopedii.

A nyní se o něco podobnéno pokouší pazdrát Patrik Vogl. Zde se mohu spálit (a teď nemyslím žalobičku), protože není jisté, zda něco podobného zkouší. Nicméně nepřímé důkazy jsou (teď doufám, že to není nějaká manipulace, přidávat si ho do přátel opravdu nebudu 🙂 ). Zároveň by to sedělo na jeho stylizování se do role Radka Hulána, který je jeho vzorem, takže kostky jsou vržely. Páťa se navíc šalamounsky pojistil proti diskuzi jejím zamčením.

Když už se rozhodnete sebe propagovat, rozmyslete si, zda máte nějakou hrdost, kterou můžete ztratit, nebo zda vám to za to stojí. Tihle lidé jsou povětšinou figurky českého internetu, a tyto pozice mají dobře zasloužené. Pokud jste tak nestydatí, že považujete podobné šaškárny za normální, pak směle do toho. Dělají to oni, proč byste to nemohli dělat vy? Sejdeme se na webtrhu…

Advertisements

4 responses to “Webtrh zdrojem laciné reklamy?

  1. Smazal jsem to a jako odměnu mu udělil 30 dní jen čtení.

  2. Patriku, já jsem tvůj otec!

  3. Naši politici to dělají podobně, akorát s tím naštěstí nelezou na webtrh, ale jen do televize. Třeba slíbení 15.000 důchodcům a podobně.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s