Víte v čem je lepší „Více v PM“? Já ne…

Snad celou dobu co jsem na webtrhu vidím, jak někteří lidé zadávají poptávky s tím, že prakticky nic nenapíšou, a odkáží potenciální zájemce na „Více informací v PM“. Proč? Já osobně to nevím, zkusím říct nějaké své hypotézy a třeba se to od někoho dozvím v diskuzi.

Předně mi přijde, že je to zbytečná ztráta času, jak pro zájemce, tak pro zadavatele – každému musí odepsat (a pokud trochu přemýšlí, tak si připraví univerzální texty pro všechny, což je věc, co nemám rád, protože ne vždy to úplně odpovídá na dotazy tazatele, v opačném případě se bude trápit s psaním pro každého individuálně) a každý zájemce se musí zeptat. Zde opět nechápu, proč se musí ptát v PM, ale nesmí se zeptat v tématu.

Dále mi přijde jako neseriózní blbost to, že tito lidé mnohdy nenapíšou ani ty nejdůležitější a nejzákladnější informace, bez kterých nevíte vůbec nic. Je to často na úrovni „Přivezte mi nábytek“ a zbytek se dozvíte, až mi dáte vědět. Když chce někdo logo, proč není ani schopen napsat, co tam bude za text? To snad není věc, kterou byste zapoměli, nebo ano? Pokud někdo vynechá nějakou nepodstatnou věc, případně podrobnější popis, který by byl třeba pro vážné zájemce, si schovává právě pro PM, je to naprosto pochopitelné.

Takže vážně nemám pochopení pro člověka, který tohle provede. Proč? To jsem si lámal hlavu a přišel jsem jenom na pár odpovědí, které mi zas tak moc nedávají smysl, protože jde jen o základní informace, ne nutné podrobnosti.

Buď jde o to, že ten člověk nechce prozradit žádné informace o svém tajném projektu – co to má být? Je rozdíl mezi tím, že mi to řekne po PM a já to poté vložím do tématu? Opět asi popáté připomínám, že jde o základní informace, bez kterých se člověk nemůže nijak rozhodnout. Takže z toho, že někdo řekne, co si představuje za logo, snad okamžitě nevznikne dravá konkurence. Navíc, většinou je u byznysu lepší nedržet jej v tajnosti a naopak získávat zpětnou vazbu.

Pak může jít o to, že ten člověk chce donutit lidi, aby se mu věnovali – když řeknete, že informace dáte jen na požádání, pochopitelně vám napíše více lidí než když bude předem vědět parametry zakázky.

Nakonec je třeba možné to, že ten člověk nechce zmiňovat cenu z toho důvodu, že se tím vyfiltrují schopní a neschopní, jelikož neschopný člověk nebude vědět, o kolik si říct a nebude znát svoji cenu. (Nezáleží na tom, jaká bude částka, záleží na tom, zda člověk ví, nebo neví.) Zde by šlo o naprosto ospravedlnitelnou věc, ale pouze v případě ceny samotné, a tohle většinou právě není ta zatajovaná informace, nebo se o ní zadavatel vůbec nezmiňuje, takže mi to nepřijde moc pravděpodobné. (Jako třeba že by řekli „Cenové nabídky do PM“.)

Anebo jde o to, že ten člověk je prostě pitomec a nepamatuje si v čas psaní vůbec nic, a než si dá dalšího ruma a mrkne se, co si napsal na papír, prostě odešle ten příspěvek.

Píšu to poměrně agresivně, protože spolu s veřejnými soutěžemi s mizernými odměnami pro vítěze je tohle jedna z věcí, které nechápu a nevidím výhody. Vždy se tedy toho člověka ptám v místnosti, aby vše upřesnil. Když bych sám zadával zakázku (například na systém tutorials), snažil bych se zdůraznit rozsah práce, na cenu bych tedy počkal, ale rozhodně bych poskytl všechny potřebné základní informace.

One response to “Víte v čem je lepší „Více v PM“? Já ne…

  1. Naprosto souhlasím. obtěžuje mě to a většinou odradí z aukce.

Zanechat Odpověď

