Ve spárech online seriálů 1.

Možná si řeknete, hanba, stahuje seriály online. Nestahuji – stal jsem se obětí seriálů, které vznikají pouze online, zábavných šou, které jsou obvykle na něco specializované a pro specifické lidi velmi humorné. Na televizi už nekoukám, bohužel těch seriálů, co sleduji přes internet povážlivě přibývá. A rád bych vám některé doporučil, abyste se případně jako já stali závislými.

Většina těchto šou je amatérská, nebo spíše řekněme poloamatérská. Vznikly jako malé soukromé pokusy jednotlivců, a z některých se posléze staly velké komunitní záležitosti. Jistě jich existuje mnohem víc, než znám já, ale já se zaměřuji na filmy, komiksy a hry, tudíž můj výběr bude z těchto oblastí.

Základem těchto seriálů je to, že jsou zábavné. V naprosté většině případů je dělá jeden člověk, případně z pomocí ostatních, ale je to jedna postava, která vystupuje v každém dílu. A důležité je, že ti lidé jsou sympatičtí. Jsou zábavní, nejsou otravní (i když někdy i na to dojde) a je to něco jiného, nekoukáte na provedení, ale na obsah – je to trochu jako kdybychom se vrátili v čase, kdy ve filmech nešlo o bombastické efekty, ale chtěly něco říct. Dobře, to vážně přeháním – ale sledování amatérských filmů a seriálů je čistě o obsahu. Určitě nejde o nic uměleckého, je zde čistá snaha pobavit. To je asi vše, co o tom na úvod mohu říct, takže se pojďme podívat na jednotlivé šou.

Mimochodem, vše je v angličtině, pokud anglicky neumíte, neškrtnete si.

AVGN – Angry Video Game Nerd.

První online seriál, který jsem objevil. Naštvaný nerd je již v podstatě kultovní postava, kterou sledují statisíce lidí – za vznikem stojí James Rolfe (příhodné jméno 🙂 ), který první tři epizody stvořil jako součást dalších vlastních projektů – je zajímavé, že až po dvou letech se tyto videa dostaly na internet, kdy byl přemluven kamarádem. Nebýt toho, je možné, že by tato série nikdy nevznikla, což by byla velká škoda – nerd totiž hraje jen špatné hry. Proto je tak naštvaný, neustále nadává, popíjí pivo Rolling Rock, má bílou košili a má výborné komentáře. Nekončící sprosťárny jsou součást žertu, a jsou vtipné, protože nejsou samoúčelné – jsou trefné a zábavné. Jedna věc je na něm také výjimečná – hraje špatné staré hry. Hry z let 1980-1995. Možná si řeknete, že potom je šou zaměřená primárně na dospělé, kteří si ty hry pamatují, nicméně já nehrál prakticky žádnou z her, které recenzuje, a i tak se výborně bavím.

Co je ovšem na Jamesovi klíčové je to, že je to osobnost. A nesedí jen tak na místě, některé díly jsou poměrně akční a děje se při nich vše možné. Například u hry Fester’s Quest se neváhá předstrojit za celou rodinu Adamsovu. Recenze Batmanových her zase provádí v kostýmu a bojuje s Jokerem, aby nemusel hrát další strašné hry.

5 nejlepších videí podle mě:

Bible Games

Indiana Nerd

Festers Quest

Bugs Bunny

Batnerd

Nostalgia Critic

Je jedna z přezdívek, pod kterou vystupuje Doug Walker na svých stránkách z nezapamatovatelnou url http://thatguywiththeglasses.com Narozdíl od Jamese nevystupuje sám, přestože svoji šou dělá povětšinou také sám – jeho stránka je domovem mnoha podobných lidí, kteří se zaměřují na recenze jiných mizerných věcí (Nostalgia Critic bere filmy). Což je úžasné a pokud si nevyberete něco, může vás zajímat něco jiného. Dva další lidé jsou právě z těchto stránek, resp. mají své vlastní stránky, ale narazil jsem na ně poprvé zde.

Nostalgia Critic je trochu jiný než Nerd, má výhodu v tom, že filmy jde lépe komentovat, a proto se jeho „akt“ neskládá z nadávek, ale povětšinou z řízných ironických komentářů toho, co se na obrazovce děje. Co mu dle mě dost ubírá je to, že není tak aktivní jako Nerd, takže ho neuvidíte se do ničeho převlékat a většinu času jen tak sedí za stolem. Nu, ale co byste čekali, když hodnotí filmy, které můžete jen sledovat a neúčastníte se jich? Druhé místo má mimojiné i za to, že i když je podle mě úžasně vtipný, některé díly jsou velice přehnané, mají nevtipné okamžiky a mnou nenáviděné „opakované vtipy“, kdy má být něco zoufale nevtipného vtipné tím, že se to neustále opakuje. Narozdíl od Nerda jsem některé filmy viděl a líbily se mi, jako Space Jam a Judge Dredd, nebyly to žádné mistrovské kousky, ale bavil jsem se.

5 nejlepších videí podle mě:

Titanic – Animated Musical

Adventures of Sonic the Hedgehog

Judge Dredd

Red Sonja

Good Son

Je to 5 nejlepších, vybraných dle mě, tudíž je možné, že některé se vám líbit nebudou – nicméně doporučuji od obou naprostou většinu videí, jsou velmi dobrá. Varování: Sledování těchto videí není příliš doporučeno jako skupinová záležitost.

Bohužel nemám dost času, abych tohle napsal v jednom příspěvku, takže pokud se vám tento líbil, brzy přidám další.

Zanechat Odpověď

