Amatérští webdesignéři, který je radno se vyvarovat 1. – Internet-studio.cz

Rozhodl jsem se publikovat nepravidelný seriál, který informuje o mizerných službách některých českých studií – s pravděpodobně mizivým účinkem, protože můj blog nedosahuje rekordních návštěv a spíše si mohu vykoledovat nějakou žalobu o urážce atd. Což mě ovšem nezastaví. Jako první půjde na porážku internet-studio.cz

Když přijdete na samotné stránky (právě jsem jim věnoval hodnotný odkaz), pravděpodobně vás přepadne vlna zmatení. To, co vidíte, je ledacos, ale rozhodně ne práce profesionálů. Vypadá to, jako kdyby na internet pronikli Pejsek s Kočičkou a vše, co považovali za dobré na stránku namíchali. Design je podle všeho starý 2 roky, usuzuji podle patičky, ale to není omluva, i kdyby byl z roku 99 (a tak vypadá), tak studio, které nabízí webdesign by mělo jít s dobou a to nemluvím o použitelnosti, která je zoufalá.

Představte si, že přijdete na stránky tohoto skvostu s tím, že chcete zadat práci na kompletním webu od designu po redakční systém. Přichází zmatení – hmm, kam mám kliknout? Rychle skenujete stránku očima, a s trochou štěstí zrakem spočinete na menu. Nejdřív se asi podíváte na reference (nevím, já bych to udělal jako první), a můžete shlédnout třeba nejnovější graficky průměrné až podprůměrné počiny, s ne úplně nejlepším kódem (odsazování pomocí prázdných odstavců není úplně ono). Pak třeba zkusíte služby, kde vás můžou přilákat štítky, u kterých se navíc zobrazuje ručička v domnění, že se dozvíte o něco víc – ne, z nějakého důvodu to nejsou odkazy, přestože to tak vypadá. Proč je tam sakra i hover, když to nikam nevede?! Pokud budete chtít umřít nudou, můžete si zkusit říct žvásty pod menu. Pak to vzdáte a třeba zkusíte kontakt – ano, já sám na svých stránkách ani nemám kontaktní formulář, pouze všemožné kontaktní informace od telefonu a emailu po skype konče. Ale všudypřítomný formulář – není to trochu přehnané plýtvání místem? Zvlášť když v sekci kontakt jsou ještě doplňující kontaktní informace a kupodivu i přehled celého týmu – jenom mi vrtá hlavou, proč zrovna tam, i když je sympatické, že tam vůbec je, některá studia jsou kompletně anonymní (až na jednatele).

Snad bych se ani o tomto studiu nedozvěděl, nebýt zprávy, která se ke mě donesla, že toto studio používá nečestné praktiky vůči lidem, které najme. Grafik, vystupující pod přezdívkou Gui napsal zprávu, ve které odkazoval na design, který pro toto studio vytvořil – nějak se s nimi nedohodl a poté už spolu nekomunikovali. Zkuste to porovnat s tím, co mají teď.

Nevypadá to trošku podobně? Pokud se takto firma chová k externím pracovníkům (sám mám minimálně jeden podobný zážitek), je to pro mě známka absolutní nesolidnosti – sice nejde o zpronevěření velké částky peněz, ale už jenom to, jak ti lidé myslí, když původnímu grafikovi nevyplatí ani korunu a vykradou jeho dílo, a ani nejsou schopni po půlroce ten obchod uvést do funkčního stavu (můžete namítat, že potom už je to na zákazníkovi, ale pak by asi neměli nabízet komplexní řešení všeho).

Celkově mě toto studio opravdu nepřesvědčilo, portfolio z minulého desetiletí, mnoho siláckých řečí (tento koncept lákání zákazníka je dávno překonaný), slabé reference a podvodné praktiky.

14 responses to “Amatérští webdesignéři, který je radno se vyvarovat 1. – Internet-studio.cz

  1. Chělo by to nějakou asociaci a vyrazit do boje. Dobrý článek, jen tak dál.

  2. Já jsem pro ně taky dělal a je to děs a bída. Zaměstnají studenta, kterému odmítnou za práci, kterou odvede navíc, přidat a ještě se vychloubají jak jsou dobří a jaké mají měsíční obraty! To je podle mě naprosto dětinské…

  3. Docela me zmatlo co vedlo autora k takovemu clanku a pak jsem na to prisel. Pomijim tve nehorazne lzi, ale pokud si myslis ze toto cesta jak nas donutis si kupovat reklamu na tvych strankach tak rovnou rikam ze ne. Jak jsem zduraznoval spolupracujeme jen s korektnim partnerem a ani takovy blabol nas nedonuti a i pro budoucnost kupovat si reklamu na tvych webech. Zdarma ti poradim , zkus dat precist obsah toho co jsi stvoril nekomu kdo je bez emoci a uzasny zaste jako ty, protoze je tam skutecne par vyrazu ktere jsou skutecne nejen nepravdive coz se da dolozit , ale take zalovatelne. Mozna az dospejes prijdes na to sam, dame ti jeste sanci. Opatruj se a hodne dusevni pohody….

    • Doufám, že jsi skutečně zástupce „druhé“ strany a ne někdo, kdo si jen hraje na to, že do onoho internet studia patří. Chápu, že se zlobíš, když tě někdo tvrdým způsobem shodí a kritizuje, nicméně za vším co jsem napsal si stojím, a rád se pustím do diskuze, v čem lžu, protože mi nepřijde, že bych v něčem lhal, a navíc ani nevidím, že by ses pokoušel nějakou „lež“ vyvrátit, proto mi to přijde jako zoufalý výkřik někoho, kdo je zahnán do kouta, ale nedokáže si to přiznat. Opravdu to není psáno ze záště. Když už bych měl pociťovat k někomu zášť, tak by to bylo dobré studio, což vy nejste ani omylem – možná tvrdé, ale pravdivé. Ohledně reklamy, obávám se, že toto je opravdu chybné myšlení. Taková věc by mě vážně nenapadla, jednoduše řečeno, začal jsem psát tyto články z naivní představy, že si je možná přečte někdo, koho uchrání před výběrem podobného studia.

  4. Zkus se skutecne objektivne podivat opet bez zaste na sve komentare terminy „onoho“ studia,
    zoufalý, “ z druhe strany“ a další. Jak znovu opakuji reklamu si u tebe nekoupime a kupovat nebudeme.!!! A znovu s pouzitim tveho terminu „tvrde“ konstatuji pokud citis zast , treba k dobremu studiu, tak mas pred sebou skutecne jeste velmi dlouhou cestu . U nas kdyz vidime nejakou peknou praci konkurence, tak jim to bez zaste pochvalime a to i verejne a jeste si tady rikame “ ty joooo “ ty jsou dobry nebo to je moooc hezky….
    Takze at se ti hlavne dari, reklamu si stejne u tebe nekoupime a hlavne te vecne, lec velice durazne varuji “ Dbej na svou dusevni pohodu “
    Opatruj se a hezky den

    • Já se obávám o tvoji duševní pohodu. Nechápu, jak jsi přišel na nějakou reklamu a opakuji, mým cílem nebyl prodej reklamy, a řekl jsem kdybych cítil zášť, ne že ji cítím. Pokud se ti nelíbí tento článek, zkus nějaké argumenty, v čem je nepravdivý, a ne hloupé komentáře, které nedávají ani smysl (ad reklama).

  5. „Snad bych se ani o tomto studiu nedozvěděl,“ je zvlastni ze jsi nam davno predtim zcela neopravnene fakturoval za tutorials sluzby, ktere jsi neposkytl, protoze te jiz v te dobe nase strana povazovala za neseriozniho partnera a tudiz s tebou spolupraci nenavazala a nenavaze.
    Po tom co jsem si o tobe precetl nejsme jedinny a znovu naposledy reklamu si nekoupime , spolupracovat nebudeme a podobnyma blabolama ani nas ani zadneho jineho partnera nepresvedcich o svych kvalitach ….
    Tim to povazuji za uzavrene a at se ti dari …

    • Dobře, teď je mi jasné, že se jedná o žert na můj účet, kdy si ze mě někdo dělá legraci. Dobře, skoro jsi mě dostal 😛

    • Tak teď jsem se dozvěděl, že sis mě zřejmě spletl s Jakubem „Maximalem“ Procházkou, který je spoluvlastníkem tutorials. Psal mi, že se s ním prý dohodl nějaký zástupce podle všeho tvého studia, že prý může vystavit fakturu, poté se nic nedělo, a pak jsi mu prý napsal sám, dost nepříjemně a neseriózně.

  6. 😀 no lefiathe, je to tvrdé hodnocení, ale musím uznat, že oprávněné. Webdesign stránek studia vypadá jak z minulého století.. Argumenty zde píšícího Vaška snad nemá cenu komentovat, zopakuj si syntax Venco, někdo kdo se písemně vyjadřuje tak jako ty snad ani nemůže mít českou maturitu.
    Jak by vašek vysvětlil tu záležitost s eshopem grily-vladeko by mě také opravdu zajímalo 🙂

  7. Myslím, že pán v tom má trochu bordel. Ani neví s kým mluví. Přiznám se, že ted si nejsem jist zda je to opravdu firma se kterou jsem měl problém ohledně prodeje reklamy na tutorials.cz. Ale zřejmě ano. Abych to osvětlil. Jeden ze zastupců zmíněného „studia“ mě oslovil zda bych neměl zájem o prodej prostoru pro zpětný odkaz. Odvětil jsem, že ano. Zástupce vše schválil a na základě toho jsem já vystavil fakturu. Opakuji, že já Jakub Procházka a ne lefiath -> Petr Široký. Tato pochybná firma ji samozřejmě neproplatila, takj sem se několikrát marně je snažil kontaktovat kde je problém. Protože když už k obchodu nedojde je slušné alespoň to sdělit. Zástupce firmy s kterým jsem obchod dojednal mi stále opakoval, že vše platí, načež jsem kontaktoval pověřenou osobu ve firmě asi 3 emailem a konečně se mi dostalo velice neheké odpovědi.

  8. Článek po 2 letech stále aktuální...

    Musím z vlastní potvrdit, že i po dvou letech je tento článek aktuální…

Zanechat Odpověď

