Jmenuji se Jan Šašek a ukradnu pro vás pěkný design

Nebo alespoň toto se skrývá pod nabídkou Jana Vaška, nadějného začínajícího webdesignéra. Připomíná trochu vietnamské trhovce, kteří parazitují na značce – lidem je to ale ve výsledku jedno, když je to levnější, tak co. Že by se tyto manýry přenášely i do webdesignu?

Jsem mladý sympatický člověk, kterého baví hrát si s nejrůznějšími programy, určenými
pro tvorbu grafických návrhů stránek a jejich kódováním. Touhle prací se zabývám dost
dlouhou dobu na to, abych věděl, co je pro každého dobré.

Promiň Vášo, nejsi mi sympatický. Vlastně mi není sympatický žádný zloděj. Jistě, inspirace je třeba, aby toho člověk uměl a znal více, a já neříkám, že se neinspiruji od ostatních, nicméně co je moc, to je moc. Kopírovat a vykrádat kompletně celé designy dělá opravdu jen šašek. Přidám pár příkladů, kdy první je vždy kopie a druhý originál, pro případ, že by to nebylo ze vzestupné kvality poznat.

http://lefiath.cz/obrazky/janvasekkrade1.png
http://lefiath.cz/obrazky/janvasekkrade2.png

Přichystal jsem pro Vás můj strukturovaný životopis, který si můžete stáhnout. Třeba Vám to pomůže při výběru zloděje parťáka na loupež parťáka. Tak třeba designy jsem začal vykrádat od začátku tohoto roku.

Už dost ironie, Jane Vašku, jsi ostuda českého webdesignu a věci, které provádíš, by se opravdu dělat neměly. Myslím, že už jsi dost starý na to, abys to pochopil sám, ale očividně se pletu. Běžnému člověku by to bylo asi jedno, nicméně doufám, že se tohoto přístupu nebudeš držet, protože minimálně větší firmy si zatraceně hlídají, zda grafik nevykrádá někoho jiného. Ale vlastně abych nebyl takový dobrák, opravdu ti nepřeju nějakou lepší zakázku, protože na to opravdu nemáš. Tvé reference jsou krom vykradených kusů podprůměrné a tvá nabídka je bezpochyby pravdivá, nicméně podle toho to také vypadá. Buď je designér socka a plodí nepříliš povedená díla, nebo je hloupý, a neví, na kolik si má svoji práci ocenit, anebo je tu třetí, nejhorší možnost, designér krade od jiných. Opusť tuto možnost co nejdřív, i ty první dvě možnosti jsou lepší než nic, protože si u nich alespoň zachováš kus cti.

12 responses to “Jmenuji se Jan Šašek a ukradnu pro vás pěkný design

  1. zajímavý článek 🙂
    Ty webdesigny jsou opravdu skoro totožné . jen dotyčný neumí delat wd tak dobře aby to okopčil přestněji … 😀

  2. Hlavní je to, že má bez práce koláče.

  3. Můj názor je, že oba designy jsou jen úpravy něčeho třetího – hodně podobného.. ovšem ne z rukou grafikpro, protože to je trochu jiná liga, než jsou reference na jeho webu … (ale můžu se plést)

    • Ale podle čeho jsi přišel na to, že je to úprava ještě něčeho jiného? Je to snad pravděpodobně než to, že se Vašek inspiroval, až se přeinspiroval? Tohle je už příliš paranoidní, nakonec zjistím, že i já vlastně celou dobu jenom předělávám nějaké jiné designy.

  4. Kdyby ti dali do ruky 30k a řekli: předělej tohle… jak by se „designer“ tvé poctivosti zachoval?

    • Předpokládám, že jde o tebe, Jane, takže odpovím takto. Kdyby po mě někdo chtěl, abych dělal kopii na tvé úrovni, tak odmítnu, protože mi to nestojí za požkození image do budoucna. Na podobné věci se hledí a já rozhodně do budoucna koukám, takže si nechci vytvořit obraz někoho, kdo bez ostychu a drze kopíruje a vykrádá jiné designy. Mimochodem silně pochybuji, že ti za to dali 30 tisíc, chápu žes to dal jako ukázku toho, jak si představuješ velké peníze, ale podle mě slušnost a bezúhodnost stojí za víc.

      • mám design od vortex vision. To je designer, který udělal „předlohy“ pro Honzíka :-). Musím říct, že co z toho Jan Vašek, nebo jak se jmenuje udělal je hnus. A za 30k? Mě design na můj shop http://www.parfemy-kojak.cz od vortexu stál 9k. Josef Šíf je absolutní profík a spolupráce s ním je radost. A z toho blbečka bych si nic nedělal. Právě totiž skončil.

  5. Jediný, kdo je tady naivní, jste vy. Dneska krade každej a myslet si, že tím, že to nedělám si budu nějaké „DOBRÉ JMÉNO“ je nesmysl. Stále platí prořekadlo, kdo nekrade, okrádá rodinu…

    • Máš pravdu Davide, a přeji šťastné a nerušené kradení, málo soudů a naštvaných slušných lidí, a ideálně dobrý přísun slivovice.

    • To že dneska krade každý není argument. Ale ano částečně to odpovídá, pokud kradete grafiku, děláte to co každý… budete podprůměr, protože už to tu bylo. Myslím, že slušný designer má na to vymyslet něco nového, je to kreativní obor. Asi by to chtělo rozlišovat designer a „dolaďovač“ cizích prací.

  6. Roman Hošek:

    Myslím, že se to nedá nazvat ani „dolazovač“ :D. Příjde mi opravdu drzost dát zákazníkovi „kvalitní design“, který za měsíc najde na konkurenčním webu. Takové „grafiky“ bych vymazal ze světa internetu, protože zákazník pak nevěří ani člověku, který se snaží odvést opravdu kvalitní design.

Zanechat Odpověď

