Výuka samostatnosti

Někdy si připadám, že supluji funkci rodiče někomu, kdo určitě sirotek není. Mám dojem, že dnes se rodičům zřejmě nedaří učit děti samostatnosti, protože některé věci, se kterými se setkávám na tutorials.cz, jsou opravdu tvrdého kalibru.

Jelikož píšu články, které přes všechno jsou v podstatě na odborné úrovni, stane se, že někdy má někdo problém něco pochopit a tak se zeptá. Je ovšem rozdíl v tom, jak se člověk na něco zeptám – nikdo nemůže vědět vše. Myslím že tohle chybí ve výchově – aby rodiče dítě vychovávali samostatnosti, aby vědělo, jak se má zeptat a kde najít pomoc. Což zřejmě krutě selhává. Dnes jsem dostal tento dotaz.

tazatel (23:21:06 30/05/2009)
Cawko mohol by som sa ta nieco spytat?

lefiath (23:21:42 30/05/2009)
Klidně.

tazatel (12:45:51 31/05/2009)
no co je stranka tutorials.cz a tam ten webdesing tak by som si chel

tazatel (12:45:51 31/05/2009)
spravit

tazatel (12:45:51 31/05/2009)
ale neviem to nakodovat 😦

lefiath (12:46:31 31/05/2009)
Můžeš to nějak upřesnit? Ono těch webdesignů je trochu víc.

Nevím, kolik tazateli je, nicméně tutorials obsahují poměrně dost návodů na webdesign a já nedokážu pochopit, co si tazatel myslí, zda mám nějakou křišťálovou kouli, a že okamžitě vím, o čem mluví. Navíc je jeho dotaz sice srozumitelný, nicméně dost těžkopádně formulovaný, jako by sám hledal, co vlastně chce říct. Nakonec z něj vypadlo, že se mu nechce hledat (to je vůbec problém) a číst (k čemu tedy ty články potom jsou?).

Myslím že chybí nějaká výuka samostatnosti. S tím, že máme internet je vše pohodlnější, nicméně ono to zřejmě na lidi nepůsobí. To kouzlo, že nemusíte procházet nějakou příručku a projíždět rejstříky, namísto toho použijete vyhledávač a s trochou píle máte informace, což je nesrovnatelné s hledáním v knížce, zřejmě rychle upadlo. Přeci jen je lepší ono staré dobré zeptání se. V určité míře proti tomu nic nemám, já se také potřebuji na něco zeptat, ovšem obvykle když vyhledávání selže.

Takže se ty lidi snažím trochu postrčit, v minulosti jsem je si z nich dělal legraci (ale byla to švanda), teď už to dělám jenom tak, že jim poprvé poradím, nicméně jim doporučím, aby začali používat hlavu a přemýšleli (protože jak můžete vidět, i samotná otázka je mnohdy dost hloupá).

A to nemluvím o tom, že mi včera přišla velmi podivná zpráva údajně od Stevena Spielberga, který mluvil o tom, že už pro něj dělám jednu zakázku (nikdy jsem o těch stránkách neslyšel), takže jsem Stevenovi zkusil namluvit, že mi dluží za nějaké faktury, a on se na mě naštval.

3 responses to “Výuka samostatnosti

  1. na takove dotazy posilam jen: google.cz .. dalsi z mych ukonu je potom ignorace..

  2. Nechapu jak to muzes zvladat, soustredit se na praci, a pri tom se nechat vyrusovat mesikem, od kde koho. To je na netu docela zatrest potom. Nekdy me nebavi odpovidat ani dobrym kamosum a nejradsi bych mesik vubec nezapinal. Cekat vzdy nez on sesmoli odpoved, kterou treba posila z mobilu, je to zkratka strasne, a naprosto tve rozladeni chapu.

    • Tak já ho samozřejmě nemám vždy zapnutý, ale když už ano a někdo mi napíše, snažím se mu pomoct, pokud to není zmíněný případ. Rozladil mě on, ne to, že mi napsal samo o sobě.

Zanechat Odpověď

