Fuck Helvetica!

Možná je to tím, že jsem si nějakou dobu projížděl ceny komerčních fontů, možná je to tím, že jsem se předávkoval tic-tacem (samozřejmě pomerančovým), ale mám chuť se pustit do komerčních fontů. Ty z vás, které jsem neodradil tímto úvodem, odvážně vkračte dál (bude obrázek…).

Narazil jsem na tento odkaz: http://pooliestudios.com/projects/fuckhelvetica/

Řekl jsem si, proč ne, hned bych si jedno tričko koupil. Jako začínající webdesignér nemám zrovna moc možností a kupovat si drahé řezy písma mezi ně zrovna nepatří (stačil mi Adobe Design Standard). Proto hledám fonty, které mohu zdarma používat i u komerčních věcí, jelikož u Arialu, Tahomy a spol. se člověk začne rychle nudit.

Objevil jsem například, že část rodinky Frutiger (podobně populární jako Helvetica) lze stáhnout s programem Microsoft Reader for Desktop and Laptop, a dočtete se o tom zde: http://webios.cz/weblog/2007/10/16/font-frutiger-ke-stazeni-zdarma/ Nicméně odkaz na program je mrtvý, použijte google. A opravdu funguje, takže jsem tímto získal jeden kvalitní font. Nicméně jich chci víc, abych měl víc a víc možností. Nic se nemá přehánět, takže mým cílem není nahromadit šílenou sbírku tisíců fontů, nad kterými budu masturbovat, chci mít pouze z čeho vybírat.

Proto občas hledám na stránkách jako je ceskefonty.cz, nebo i zajdu na smashing magazín, a nejčastěji hledám přes google. To bývá nejjistější, protože na dotaz GPL fonts nevyhazuje komerční písma 🙂 Stejně tak se dá sehnat poměrně dost komerčních písem, z nichž část tvůrci uveřejnili jako takové demo. Taková písma obvykle jsou ke komerčnímu použití, takže je to druhý skvělý krok (první bylo samotné zveřejnění).

Kdysi jsem i chodil na dafont, nicméně teď požaduji písma s diakritikou! Pro naše anglické přátele ovšem diakritika zřejmě znamená nějakou exotickou nemoc, protože jen velmi málo fontů ji podporuje. Z toho důvodu jsem na dafont a jemu podobné zanevřel a když už, tak využiji ony české fonty, kde je sice nabídla mnohem menší, zato mám ovšem spoleh na to, že zde fonty opravdu diakritiku budou mít. Chválím také úmysl vkládat fonty, u kterých je vám povoleno autory využívat je na komerční projekty.

Takže, vezmu si červenou pilulku… a fuck Helvetica!

Zanechat Odpověď

