Jsem online neznamená jsem k dispozici

Setkávám se s tím stále častěji. A co je horší, i u klientů…

Proč jsou zatraceně lidi v tomhle tak nezodpovědní, když člověk často nemá, jak jinak se s nimi spojit? Telefon mu nedají, a ještě ho nutí se registrovat na exotický komunikační program ve stylu jabber atd.? Jistě, určité zastoupení tyto programy mají, ale protože u nás je nejrozšířenější icq a skype, nekoukám na jabber a msn pravidelně. Takže tam čas od času dojdu a snažím se probudit šípkové růženky, které mají online status, ale nejsou tu.

U někoho, po čem něco chci, oželím, že není k dispozici, přestože jeho icq či podobný bazmek hlásá, že tu jak má být. Koneckonců se bez toho dokážu obejít. Daleko horší je, když takto není schopen reagovat klient.

Co se dá dělat, pokud klient má dvě děti, o které se musí starat, je pochopitelné, že k nim musí každou chvíli odbíhat. Proč ale nepošle k domluvě někoho jiného? Není to tak těžké, pokud máte osobu, na kterou se můžete spolehnout. Potom se stane to, že mě je něco vytýkáno, a vůbec se mi to nelíbí, protože je to z důvodu špatné domluvy, která je zapříčiněná nedostupností klientů.

Nicméně na tohle si musím začít zvykat, a stejně tak proti tomu dělat protiopatření. Nejsem tak zoufalý, abych bral každého klienta a podřizoval se všemu, co on udělá. Snažím se zákazníkovi maximálně vyjít vstříc, nicméně s postupem času se učím, jak si zákazníky vybírat, což si naštěstí, alespoň omezeně, mohu dovolit. Když je s klientem velmi špatná domluva a z jeho strany není příliš snaha komunikovat, či ještě lépe, když mluvím s několika lidmi najednou o stejné věci, kouká z toho problém. Proto se podobným lidem v budoucnu budu snažit vyhnout.

Nemám rád neosobní zákazníky a studia, a stejně tak lidi, kteří dávají najevo, že je ani tak moc nezajímá. Proč to tedy dělají? Proč si něco objednají, když potom nejsou schopni něco dodržet, jelikož jim na tom zas tak moc nezáleží? Asi si myslí, že tím, že předešlou jednomu člověku, že nejsou seriózní, o nic nejde, přeci o tom ví jenom ten chudák, kterému něco zadali, a nikdo jiný se o tom nedozví.

V dnešní době a podnikání, kdy jde o dálkovou komunikaci, je to snadné. Ve stoletích, kdy neexistovaly telefony, natož nějaký e-mail a skype, se obvykle na dopisy reagovalo, asi proto, že jich nebývalo tolik. Dneska nemusím někam posílat dopis, abych se se zákazníkem sešel, stačí mi napsat e-mail, a poté si promluvit – buď přes telefon, nebo na konferenci na skypu. Patří to k profesi, kterou jsem si zvolil a musím se tomu učit. Je to otrava, ale co zbývá – využít nepříjemné věci tak, aby mi posloužily. Proto teď už mám účet asi na čtyřech komunikačních klientech a jsem připraven vůči jakémukoliv zákazníkovi (doufám). Stejně tak jsem připraven s ním slušně rozvázat spolupráci, když nebude schopen normálně komunikovat.

A co vy? Také si na icq necháváte běžně online status, přestože jste hodiny někde venku, nebo jste jenom zapomětliví?

8 responses to “Jsem online neznamená jsem k dispozici

  1. Ja keď niekde idem tak vypínam notebook takže ma s ICQ odhlási.A tiež to nemám rád keď ma niekto online status a neodpisuje.Potom si myslím če na na mňa **CENZURA** 😀

  2. hehe pěkný článek 🙂 ,je to někdy hrůza bavit se se dvěma lidmi naráz na icq/skypu ,protože sou to obvykle 2 stejný otázky za jednu konverzaci ,a ta lenost je taková že se ani nechce vyjet trosku víš a přečíst si to a místo toho to od tebe chtít znova 😀 ,a k tý poslední otázce. Heh ,abych pravdu řek ,tak už to bude nějaká ta doba (2 roky hh) co sem měl naposledy „čistou zelenou kytičku“ ,po tu dobu mám „pořád“ ,“zelenou kytičku se značkou stop“xD neboli „zaneprázdněn“ :).

    • Já na icq často používám neviditelný, lidé co mám ve visible listu ví, že tu jsem různě (čas od času), ovšem pokud si dám online, tak tu opravdu jsem (ve většině případů 🙂 ). A jiné komunikační klienty zapínám jenom, když opravdu chci hovořit, takže tam je potom na mě 100% spoleh, že pokud tu jsem, jsem k dispozici.

  3. No, když na icq jsem online tak tam jsem 🙂

  4. Já dost často zapomínám přepínat stavy, ale jen kvůli tomu, že vždy rychle odbíhám (vše nechávám na poslední chvíli 😀 ), ale lidi s kterými kecám už o tom ví a vždycky to pochopí 😉

  5. icq a skype používám- u skype je fajn ze pokud zapomenu prepnout stav prepne si ho po par minutach sam u icq mam trvale invisible takže komunikuju jen s tema co chci

  6. No když kytička svítí zeleně, sem tu, když mám NA tak tu prostě nejsem ..

Zanechat Odpověď

