A mám zase Tigera

Pokud se divíte, co to má být, jde o skin na WindowsXP, dokonale (téměř) kopírující vzhled Mac OS. Nedávno jsem byl nucen dát počítač do servisu, jelikož systém zlobil, zlobil a zlobil. Zjistili, že systém je zřejmě vážně narušen, ale hledání a možná oprava problému by trvala dlouho, tak jsem se rozhodl pro přeinstalaci. A nyní jsem hledal pěkný nový skin, protože základ XP je hrůza (takové to modré ohavné) a klasické nastavení (ala XP98) zase po čase začne nudit (ano, zamlouvá se mi víc, než zářivý blemcajz, protože je jednoduché a primitivní – není tam co zkazit).

Takže jsem vytáhl do boje za počítač krásnější. S bedýnkou jsem jakž takž spokojen, tak proč nebýt spokojen i se vzhledem operačního systému? Po projití pár chytrých článků jsem v sobě nahromadil dostatek znalostí k tomu, abych nepotřeboval stahovat WindowsBlinds, a mohl pohodlně měnit skiny bez přispění nějakého programu, který bude akorát zpomalovat počítač.

Jenže to jsem ještě netušil, jak těžké je si něco vybrat. Cokoliv, co by se jenom vzdáleně blížilo XP nebo Vistě jsem zavrhl. Nemám nic proti systémům samotným, ale jejich grafiku považuji za extrémně hnusnou (už se těším až napíšu něco o tom, cože to Microsoft vlastně zaměstnává za grafiky). Chtěl jsem něco minimalistického, vkusného, a použitelného. Jak se ukázalo, s tím posledním bývá největší problém. Na deviantartu jsem se porozhlédl a hned na první straně našel minimálně deset skinů, které mě zaujaly. Takže jsem je stáhnul a jak se zkoušet.

Bohužel, jedna věc jsou hezké screenshoty, realita je věc druhá. Obecně rozšířenou úchylkou (nenapadá mě nic jiného) mezi tvůrci skinů je používání podivných a špatně čitelných fontů. Ve velikosti 10 pixelů je blbě čitelný i rozmazaný arial, natož nějaká nepřirozeně vysoká a tenká blbost. Takže fonty, přibalené k balíčkům jsem zásadně neinstaloval, nehledě na to, že autoři skinů jaksi neřeší legálnost, pokud si nedáte pozor, můžete si do počítače naládovat různé kradené fonty, a až na ně zapomenete, jednou se můžete dostat do průšvihu (minimálně jsem viděl k jednomu skinu přibalené různé typy Helveticy).

Naštěstí v primitivním nastavení Windows, kde se skin mění, si jde obvykle určitě velikost písma (aspoň omezeně, a obvykle je tam na výběr dostatečná velikost, za kterou považuji 12). Stejně tak jde měnit barvy některých oblastí. Jenže další a o dost podstatnější problém je ten, že tvůrci jaksi neřeší, že člověk na tom počítači bude chtít dělat různé věci. Ne jenom sledovat, jak hezký má panel na ploše. Tudíž jeden je schopen u jinak pěkného skinu udělat všechno stejnou barvou, takže je potom těžké někam kliknout a věci od sebe odlišit, jiný s přehledem něco podělá a já potom (ne)vidím černé písmo na černém podkladu, další zase zřejmě nikdy neslyšel o systémových šipkách a prostě je tam nemá.

Hledal jsem vkusný skin, který by pokud možno kombinoval černou (v menší míře) a bílou (jako hlavní barvu). Mám rád takové kombinace. A chtěl jsem se vyhnout variacím na Apple, ne proto, že bych ho chtěl nějak bojkotovat, ale protože to vlastně byla taky taková znouzectnost, a říkal jsem si, že tu přeci musí existovat něco, co mi bude opravdu lépe vyhovovat.

Neexistuje. Prošel jsem asi 30 nejlepších skinů, které jsem byl schopnen vybrat, a nebudu trávit hodiny přehrabováním se mezi stovkami dalších, v naději, že třeba přeci jen objevím zázrak. No což – sítem nakonec prošly dva skiny, ale jeden se odrovnal neuvěřitelně hnusnými tlačítky v Photoshopu (takové ty malé posuvníčky) a druhý zase tím, že se mi u něj nedařilo nastavit písmo a zmizel mi u něj levý panel s podrobnostmi složky (a nepřišel jsem na to, jak ho zase nahodil, objevil se až po změně skinu). Takže naštvaný, smířený s osudem, jsem kliknul na Tigera. Jak je možné, že ačkoliv jde o pouhou kopii, tyto skiny (kopií Leopardu a Tigera je mnoho) obvykle nezasahují hloupostmi do stavby systému, nemají problémy s barvou písma a pozadí, a mají normální formuláře? Jakto, že nikdo jiný toho není schopen? Existuje vůbec na světě jednoduchý, příjemný skin, který nepřekvapí nějakým na hlavu padlým defektem?

Než budu sám schopen si něco sestrojit, bude se mi na ploše vyhřívat Tiger. Na winamp už hezké skiny vycházejí, windowsy to zřejmě teprve čeká.

6 responses to “A mám zase Tigera

  1. Vložíš sem i obrázek? Velice by mě zajímalo, jak to vypadá 🙂

  2. Díky moc za tip, ale já už XP neupoužívám (Windows 7 je lepší 😛 ) a spíš jsem byl zvědavý jak to témátko vypadá a jak moc dobrá je to napodobenina Tigera/Leoparda.

    Každopádně díky 😉

    PS: Pokud se chceš dozvědět o Windows 7 více, píšu ,,seriál“ o nich. Dnes jsem napsal první díl a počítám s nejméně 2 dalšími, více u mě na adrese http://bigthigh.wordpress.com

  3. nu coz, najlepsi sposob bude naucit sa vytvorit si skin vlastny… 🙂

  4. Tak to se těším 🙂

Zanechat Odpověď

