Neoriginální plky webdesignérů

Přijdete na stránky typického menšího (a podezřelého) webdesignérského studia a vidíte typické velkohubé kecy. Já sám jsem začal podnikat velmi nedávno (od konce ledna), nicméně tyhle žvásty mě vždy udivovaly a z toho důvodu jsem nikdy sám nic podobného mít nechtěl. Nyní jsem náhodně narazil na další podobné stránky, člověk je zvědavý a proto v diskuzi občas okukuji stránky jiných.

Trochu mi to připomíná reklamštinu. Tak se na to podíváme:

Prd
Obrázek je zmenšen, prohlédněte si ho ve skutečné velikosti

Kromě zoufalého „loga“ si nelze nevšimnout veselé kočičky a smutného čokla. Nevím, zda tento typ „reklamy“ funguje, protože na mě působí pouze tak, že udiveně kroutím hlavou. Skutečně nějaká podivně malovaná zvířata způsobí, že člověk si spíš vybere výrobek A? Ale to je potom každého know-how, skutečně zajímavé je mrknout se na část „Proč si vybrat nás?“. (Chtěl jsem jednotlivé věty jednoduše vybrat a překopírovat, ale asi bych po nich chtěl moc a text jako text a ne pouze jako obrázek.)

– ručíme za kvalitu našich poskytovaných služeb

Skvělé, a jaká je ta záruka? Dáte nám člena famiglie Bocchicchiů, abychom ho v případě, že se nám design nebude líbit, odpravili a jeho rodina se následně krvavě pomstila studiu? (Kdo nečetl Kmotra, asi to moc chápat nebude.)

– snažíme se být nápomocni Vašim představám

Což by měl dělat každý, kdo chce zakázku úspěšně dotáhnout do konce. Člověk, který si jede po svém a na představy zákazníka nedbá, se nemůže divit, když mu ve finále řekne ne. Tedy někdy objevil Ameriku?

– k uzavření zakázky přijedeme přímo k vám

Chtít opak by bylo krajně neslušné, a přestože si nemyslím, že je vždy naprosto nezbytně nutné se se zákazníkem vidět osobně, toto studio vás chce oblažit svým šarmem stůj co stůj.

– své ceny udržujeme v nejnižší hladině

Což je podezřelé. Člověk, který zná svojí cenu, se tak zoufale neohání nejnižší nabídkou. Nejsme v obchodním domě, kde vás lákají na všelijaké zlevněné pitominy, vybíráte si seriózní prezentaci, která vám má pár let vydržet. Peněženku to určitě potěší, ale potěší to vás samotné, až uvidíte výsledek?

– spolu s Vámi bojujeme na Váš úspěch

Tady se přiznám, že jde buď o nějakou novinku, ve které se člen studia bude ohánět kyjem vedle vás a bránit vás proti berňákovi, anebo je v tom skryté prohlášení „Svou práci se budeme snažit dokončit.“ Vy si objednáváte prezentaci, takže jsem přesvědčen, že tímto se květnatě míní, „My vám ty stránky uděláme. Hur hur!“

– naše práce drží krok s nejmodernějšími trendy

Ano, to nejlepší nakonec, a Franta Famfrňoch, zákazník z Dobytčákova, se kácí k zemi v extázi, že bude mít tak úžasné stránky. Může se ovšem stát, že k němu náhodou zajde na návštěvu jeho kamarád Ota Opatrný, který mu poradí, aby si nejdřív zjistil, jak ty trendy (kupříkladu) opravdu vypadají. Frantu potom může překvapit zjištění, že ono to studio zas tak trendy není a že pravděpodobně ty trendy už nějakých pár let nevidělo.

Prd2
Obrázek je zmenšen, prohlédněte si ho ve skutečné velikosti

Abyste byli in a kchůl, je potřeba zákazníky nalákat nějakými exotickými pojmy. Toto je ostatně v marketingu běžné, snad i místo dlaždiče řeknou pavement improvement manager, odvoz odpadků se řekne instrustry trash recyclators (aby nás nepřišel Bursík upálit za to, že nerecyklujeme) a proto je třeba i zde jít s dobou a vytáhnout eye-catch grafiku. Asi to má znamenat oslňující, ale nezní to tak čupr dupr. V tom ovšem udělali chybu, protože jedno slůvko zdaleko nestačí. Návštěvník může být stále dost nejistý, proto se hodí doplnit text například slovy cutting-edge, z čehož vlhnou všechny kravaty a kalhoty.

Já sám mám na svých stránkách jeden blbý slogan. Je tam Petr Široký, potulný ronin webdesignér k najmutí. Někomu to může znít trochu hloupě, ale mě to nevadí. Na nic si nehraji a mým úmyslem není být přehnaně vážný nebo seriózní. Zákazníkům to očividně také nevadí, nejsou přeci tak hloupí, aby neviděli, že jde o odlehčení (v tomto je rozdíl, snažím se nedělat ze zákazníka blbce, ale respektovat ho).

Advertisements

8 responses to “Neoriginální plky webdesignérů

  1. Jako laik bych chtěl vidět nějaké dokončené zakázky, které firma spáchala.

    Jinak je reklamština fajn, si myslím…(i ta pofiderní jako v jejich případě). Já nepochybuji o tom, že taková firma někoho nachytá.A to už je pak blbost těch lidí…

    Jedna věc je umět.
    Druhá umět to prodat. Pokud něco umíš (i když ne zrovna dokonale) a nedokážeš to prodat, tak se nemáš šanci prosadit. Vždyť je to typickej marketing. Můžeš umět 100x líp, narozdíl od jiných, ale oni budou s reklamštinou jezdit v Benzu. Ty pojedeš za nima v Trabantu.
    ———————————————————————————
    SUPER SLOVA (V podstatě nulového významu)
    DEBILNÍ OBRÁZEK (Který nezapomeneme)
    PITOMEJ NÁZEV FIRMY (Tak pitomej, že si ho bez problému zpětně vygooglujeme)
    NĚJAKÉ TO DEMENTNÍ HESLO TYPU “ JEDNOU PERSIL/POŘÁD PERSIL“.

    Nejexotičtější reklamy mají největší úspěch. Čím pitomější, tím víc se nad ní zamyslíš.

    Tu angličtinu nemá cenu pitvat. Dneska se odborné názvy nazývají anglicky. A to dokonce i ty vžité.

    Dříve předseda JZD, DNES COWS MANAGER.

  2. Dokonale rozebraná designérská firma, se vším s tebou souhlasím a doufám, že neuděláš takovýto rozbor mé stránky 😀

  3. kdyz sem videl logo tak sem myslel zes to udelal ty
    – spolu s Vámi bojujeme na Váš úspěch, to je nejlepsi 😀

  4. „kdyz sem videl logo tak sem myslel zes to udelal ty“

    To je urážka.

  5. no kazdopadne nazov studia vybrali najlepsie ako mohli… asi to stoji za prd…

  6. Reklamu si sice neudělal, ale takové dílo jsem si dal práci najít (hledalo se težko, protože na stránce vážně není moc textu :). Google s hledáním pomůže.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s